Rozšiřujeme své řady

Hledáme programátory na interní/externí spolupráci.

Co je SEO optimalizace

Co je SEO optimalizace? Jako výraz je to nesmysl, ale optimalizace pro vyhledávače je způsob, jak zvýšit návštěvnost stránek.

Všechny aktuality

 
 
 

Co je SEO Optimalizace

Tak především: jako výraz je to naprostý nesmysl. Slovíčko „optimalizace“ je totiž již obsaženo ve zkratce SEO (Search Engine Optimization tedy optimalizace pro vyhledávče). 

Být na první stránce nestačí - co je SEO skutečně

Kolem zkratky SEO vzniklo postupem času mnoho mýtů a legend. Je jich tolik, že by vystačily na menší seriál, nebo alespoň celovečerní film. Ale teď vážně: někdo by se snad mohl domnívat, že budou-li jeho stránky vidět na první stránce vyhledávače, má tím zaručenou super návštěvnost a krátkou cestu k bohatství. Nuže – není tomu tak hned z několika důvodů.

Tím prvním důvodem je fakt, že na první stránce vyhledávače nebudete sami. A návštěvník si vybírá, na které stránky se podívá, podle několika kritérií. Například i podle popisu (snippet) stránek. Zkušení optimalizátoři vědí, že pokud se má na stránky jejich klienta dostat více smysluplných návštěvníků, než na stránky konkurence, musí pracovat i s popiskem stránek. (Kromě toho - první stránka není jen těch 10 modrých odkazů s úryvky.)

Dalším důvodem může být nevhodná volba klíčových slov. Pokud si někdo například přeje, aby jeho stránky byly vidět na výraz „červené zahradní lavičky z recyklovaných materiálů“, je zřejmé, že se SEO zdaří rychle a majitel stránek bude spokojen. Alespoň chvíli. Jenže pak přijde na to, že z toho nemá žádné návštěvy. Jistě. Protože takovou věc prostě hledá velmi málo lidí, pokud vůbec někdo. (Omlouvám se všem výrobcům červených zahradních laviček z recyklovaných materiálů, ale to je prostě fakt.) Úkolem zkušeného optimalizátora je vyhledávat a nabídnout k optimalizaci slova, která jsou s červenými zahradními lavičkami z recyklovaných materiálů úzce spjata a která přinesou nějaký užitek. Jenomže je tu ještě další háček - vyhledávané výrazy se mohou časem měnit, rozrůstat. Kromě toho - SEO již dávno nejsou jen klíčová slova.

Pak je tu možnost přivést na stránky návštěvníky z jiných stránek. Doby, kdy se odkazy vytvářely pouze pro zvýšení PageRanku, jsou dávnou pryč. PageRank je již delší dobu neveřejný (stejně jako algoritmus jeho výpočtu) a tak si optimalizátoři museli najít jiný způsob, jak dostat na stránky co nejvíc smysluplných návštěvníků. Jak? Průzkumem konkurence. Pokud víte, jaké odkazy vedou na konkurenty optimalizovaných stránek, je téměř vyhráno. Stačí si ty odkazy – opatrně – vybudovat také. Proč opatrně? Protože například web, kde je na jedné stránce mnoho externích odkazů, může být vyhledávači považován za odkazovou farmu. A to je hodně špatně. Ten web je totiž většinou "penalizován" a odkaz nadělá víc škody než užitku. Ale co dělat, pokud z toho webu vedou odkazy na všechny konkurenty? I s tím si zkušený optimalizátor poradí. V rozhodování pomůže, kolik návštěvníků přišlo v minulosti z tohoto webu na web optimalizovaný. Pokud nebyl přístup žádný, nebo jich bylo jen minimum, je rozhodnuto. Většinou.

Proto mohu myslím udělat shrnutí, že SEO není stav, ale proces. Proces zvýšení návštěvnosti webových stránek.

Jak děláme SEO my

CRS NETCOM
Řešení šitá na míru ...
© Copyright CRS NETCOM s.r.o., 2010 CRS NETCOM